Wiadomości z rynku

poniedziałek
11 listopada 2024

Jednak ruch w interesie

W dostawach ciężarówek nie ma sezonu ogórkowego
06.09.2013 00:00:00
Mówi się o tak zwanym sezonie ogórkowym w okresie letnim, ale na rynku pojazdów ciężarowych nie ma przestoju, a producenci i importerzy chwalą się kolejnymi dostawami.
Ostatnio o intratnych kontraktach poinformowała Scania, Iveco i MAN.
Pierwsza Scania Streamline wydana
W siedzibie wrocławskiego oddziału firmy odebrana została pierwsza Scania Streamline - nowy model szwedzkiego producenta oficjalnie zadebiutował wiosną tego roku.
Pojazd serii R o mocy 440 KM, z silnikiem Euro 5, Opticruise, Scania Retarder i Active Prediction, wyposażony w system do zarządzania flotą Scania Fleet Management oraz pakiet Ecolution dołączy do floty firmy Jakubczyk z Kępna zajmującej się transportem krajowym i międzynarodowym.
- To moja pierwsza Scania. Bardzo podoba mi się design i wykonanie pojazdu. Niskie koszty utrzymania gwarantuje pakiet Ecolution, który zawiera wszystkie narzędzia niezbędne do prowadzenia nowoczesnej floty - powiedział właściciel firmy Henryk Jakubczyk po odebraniu kluczyków.
Od początku premiery, w Polsce zostało zamówionych 600 ciągników Scania Streamline.
Śmieciarki CNG dla MPO Warszawa
Pod koniec ubiegłego roku Scania podpisała kontrakt z Miejskim Przedsiębiorstwem Oczyszczania w Warszawie na sprzedaż 29 śmieciarek. 19 pojazdów można już dziś spotkać na ulicach Warszawy, 10 kolejnych dołączy do floty MPO w roku 2014 i 2015. Zakupione Scania P 270 DB6x2*4HNB to pojazdy 3-osiowe, z ostatnią osią skrętną. Charakteryzuje je bardzo krótki rozstaw osi 3,5 m oraz zwarta konstrukcja, która zapewnia dobrą manewrowość na wąskich i krętych ulicach. Pełne zawieszenie na poduszkach pneumatycznych zwiększa komfort pracy oraz zapewnia optymalną ładowność pojazdu. Na szczególną uwagę zasługuje 9-litrowy silnik EEV Euro 5 o mocy 270 KM zasilany CNG. Pojazdy wyposażone są w pełni automatyczną skrzynię biegów Allison, co wydłuża żywotność układu napędowego i zwiększa efektywność pracy silnika.
Użycie CNG zamiast oleju napędowego ma zapewnić znaczne oszczędności. Kompozytowe zbiorniki gazu ziemnego są lżejsze i trwalsze od klasycznych butli gazowych o ok. 700-800 kg, tym samym nie ograniczają ładowności pojazdu. Zakup nowych pojazdów wpisuje się także w politykę proekologiczną firmy i stanowi przewagę nad konkurencją - dotychczas po stołecznych drogach jeździła tylko jedna śmieciarka napędzana gazem - powiedziała Krzysztof Bałanda, Prezes Zarządu MPO w Warszawie. Pojazdy objęte są pełną, 3-letnią umową obsługowo-naprawczą. Są to pierwsze pojazdy Scanii zasilane CNG operujące w rejonie Mazowsza i jednocześnie pierwszy tak duży kontrakt na zakup pojazdów komunalnych tej marki.
Stralis Hi-Way w firmie Epo-Trans Logistics
Wiosną br. roku Iveco Poland rozpoczęła realizację zamówień na najnowszą wersję pojazdu - Stralis Hi-Way. Ciężarówka, która w ubiegłym roku zdobyła tytuł "Truck of the Year 2013" cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony przewoźników. Latem do grona klientów Iveco Poland dołączyłą firma Epo-Trans Logistics z Tych zakupując trzy ciągniki siodłowe.
- Rozmowy z firmą Epo-Trans Logistics prowadziliśmy od dłuższego czasu. Gdy auta wypadły pozytywnie w ubiegłorocznych testach można było zacząć rozmawiać o szczegółach. Dużym atutem jest 3-letnia gwarancja na samochody oraz profesjonalna sieć serwisowa jaką dysponuje Iveco w całej Europie - powiedział Robert Rutkowski, Key Account Manager Iveco Poland sp. z o.o.
Firma Epo-Trans Logistics posiada obecnie około 160 pojazdów, które regularnie kursują na trasach krajowych i międzynarodowych. Nowo zakupione Stralisy Hi-Way, z komfortowymi kabinami, będą wykorzystywane w transporcie międzynarodowym. Do nowych ciągników tyska firma dokupiła cztery nowe naczepy kurtynowe.
- Z ciągnikami siodłowymi Iveco po raz pierwszy zetknęliśmy się w 1991 roku. Wówczas były to cztery pojazdy - model TurboStar o mocy 480 KM. Obecnie znowu zdecydowaliśmy się na zakup Iveco, gdyż auta te okazały się bardzo ekonomiczne. Jesteśmy zadowoleni z niskiego zużycia paliwa i zaskoczeni wysoką jakością wykonania nowych modeli. Jeśli Stralis Hi-Way w pełni zaspokoi nasze oczekiwania z pewnością współpraca z Iveco Poland będzie kontynuowana - dodał Piotr Ozimek, właściciel Epo-Trans Logistics S.A.
Stralis Hi-Way zadebiutował jesienią 2012 roku, jako jeden z pierwszych pojazdów przygotowanych do spełnienia normy czystości spalin Euro 6. Pojazd ten jest również oferowany z silnikami Euro 5 oraz EEV. W ofercie jest też program oszczędzania paliwa Eco Switch z funkcją Eco Fleet.
Pojazdy zakupione przez Epo-Trans Logistics zostały wyposażone w 6-cylindrowe, 10-litrowe silniki Cursor 10 EEV o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2.100 Nm (1.050-1.550 obr./min). Te jednostki wyposażone są w pompowtryskiwacze, intercooler i turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT). Napęd na koła przenoszony jest za pośrednictwem przekładni EuroTronic II (typ 12AS 2330 TD), 12-biegowej (+ 2 biegi wsteczne) zautomatyzowanej skrzyni. W zawieszeniu zastosowano z przodu i z tyłu pneumatyczne miechy. Podnoszenie lub opuszczanie ramy jest możliwe w górnym zakresie do +140 i dolnym -70 mm. Maksymalny nacisk przedniej osi wynosi 7.100 kg, zaś tylnej - 13.000 kg. Zbiornik paliwa mieści 1.160 l, a podgrzewany zbiornik na AdBlue - 55 l płynu.
Wysoka kabina Hi-Way jest zawieszona na czterech poduszkach. Wyposażenie obejmuje m.in. elektryczny szyberdach, niezależne ogrzewanie postojowe, klimatyzację oraz światła do jazdy dziennej.
Demotrans wzmacnia flotę
Dolnośląski przewoźnik po raz pierwszy zdecydował się na zakup pojazdów z logo MAN.
W MAN Truck & Bus Center Nowa Wieś Wrocławska prezes firmy MAN Truck & Bus Polska Piotr Stański oraz Bernard Wieruszewski, odpowiedzialny za sprzedaż pojazdów MAN w Polsce uroczyście przekazali przedstawicielom firmy Demotrans kluczyki do 10 nowych ciągników siodłowych MAN TGX 18.440 4x2 BLS. Wszystkie pojazdy spełniają normę Euro 5 i występują w wersji EfficientLine.
- Do zakupu przekonały nas testy tych pojazdów, gdzie rzeczywiście wyszło nam niższe spalanie - podkreśla Andrzej Błach, dyrektor odpowiedzialny za tabor w firmie Demotrans. - Dodatkowo liczymy na bardziej elastyczne podejście serwisu MAN-a do naszej floty, co na pewno będzie miało wpływ na dalsze zakupy.
Kolejnym kryterium przy wyborze nowego taboru była także niezawodność. Firma zajmuje się przesyłkami kurierskimi i dostarcza wszystko - od małej kilogramowej paczki, poprzez ładunki drobnicowe, całopojazdowe do ładunków ponadgabarytowych na terenie Polski i Europy.
Przewoźnicy spieszą się z zakupem tańszych pojazdów Euro 5 lub EEV, bo w przyszłym roku trzeba będzie już więcej płacić za ciężarówki Euro 6. W tej sytuacji rynek może się jeszcze bardziej ożywić jesienią.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.